Психологічна служба
Діяльність психологічної служби системи освіти забезпечує 21 фахівець.
З них:
3 практичних психологів ЗДО ;
9 практичних психологів закладів загальної середньої освіти
2 практичних психологи закладів обласного підпорядкуванн я;
6 соціальних педагогів , з них 3 фахівці ЗЗСО та 3 фахівці в закладах обласного підпорядкування ;
1 методист з психологічної служби РМК.
Концепцією Нової української школи визначено особистісно орієнтоване навчання і виховання, що вимагає психологізації освітнього процесу шляхом підвищення психологічної компетентності всіх його учасників.
Сучасні діти внаслідок складної суспільно-політичної ситуації, інформаційної перенасиченості, великої кількості стресогенних факторів у повсякденному житті потребують психологічного супроводу. Психологічна служба допомагає педагогічним працівникам, батькам створити гармонійний та комфортний освітній простір.
Важливий напрямок у роботі закладів освіти по створенню психологічного благополуччя – формування безпечного освітнього простору, подолання й недопущення будь-яких проявів насильства в учнівському середовищі. З цією метою у листопаді-грудні щорічно проводиться акція «16 днів проти насильства», яка спрямована на профілактику насильства та булінгу, профілактику торгівлі людьми, врегулювання конфліктів, безпеку дітей в Інтернеті.
Психологічна служба в районі тісно співпрацює з громадськістю, державними організаціями, зі службою у справах дітей, районним центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, відділом ювенальної превенції Теребовлянського відділу поліції ГУНП в Тернопільській області. Проводяться спільні заходи щодо профілактики правопорушень, безпритульності та бездоглядності, профілактики вживання наркотичних засобів, алкоголізму, тютюнокуріння.
Основні завдання діяльності психологічної служби системи освіти області у 2019/2020 навчальному році:
надання психологічної та соціально-педагогічної допомоги постраждалим внутрішньо переміщеним здобувачам освіти, їхнім батькам та членам родини в адаптації до нових умов проживання і здобуття освіти, дітям і сім'ям учасників АТО;
забезпечення психологічного і соціально-педагогічного супровіду інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами;
створення безпечного середовища (запобігання насильству в учнівському колективі та домашньому насильству);
посилювати профілактичну роботу щодо протидії торгівлі людьми;
підвищувати фахову компетентність педагогічних працівників;
налагоджувати співпрацю з громадськими організаціями .
Отже, в новому навчальному році практичні психологи та соціальні педагоги сприятимуть створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я і наданню психологічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.