Відділ освіти Теребовлянської Районної Державної Адміністрації
48100, м. Теребовля, вул. І. Франка,3,

Інклюзивна освіта в районі

Інклюзивна освіта

   Одним із пріоритетних напрямків державної політики в галузі освіти є запровадження інклюзивного навчання, що реалізує право на рівний доступ до якісної освіти дітей із особливими освітніми потребами.  Відповідно до частини 6 статті 3 Закону «Про освіту»  кожен ЗЗСО  району повинен бути  готовим створювати всі належні  умови для здобуття освіти  за місцем проживання  на різних формах навчання дітям з інвалідністю.

       Актуальність даних інтеграційних процесів та впровадження інклюзивної форми навчання в районі полягає в тому, що кількість дітей із порушеннями розвитку  постійно збільшується.   У 2019/2020 н.р. в порівнянні з минулими роками зросла кількість класів з інклюзивною формою навчання. Інклюзивно навчаються 20 учнів   :- 6   учнів  у  Дарахівській  ЗОШ І-ІІІ ст.; 3 учнів у Дружбівській загальноосвітній багатопрофільній школі І-ІІІ ст. ; 2 учень у Кобиловолоцькій ЗОШ І-ІІІ ст.; 5 учнів у Микулинецькій опорній ЗОШ І-ІІІ ст.;  2 учнів  у Буданівській ЗОШ І-ІІІ ст. та 2 учнів у НВК « Варваринська ЗОШ І-ІІ ст.. сад» .

   Для супроводу даної категорії  дітей в освітньому  процесі  введено 18 ставок асистентів вчителів.

        Інклюзія – це спроба додати впевненості у власних силах учням з особливими потребами, тим самим мотивуючи їх іти вчитися разом з іншими дітьми: друзями та сусідами.

Інклюзивна освіта дозволяє:

—  Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти дитини.

—  Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.

—  Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.

—  Залучати батьків в процес навчання і життя школи.

—  Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.

—  Створювати дружні стосунки з іншими дітьми

—  Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

Переваги інклюзивної освіти:

для дітей з особливими освітніми потребами:

— Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.

— Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.

— Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.

— Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.

— У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

для інших дітей:

— Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.

— Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.

— Діти вчаться співробітництву.

— Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

для педагогів та фахівців:

—  Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.

—  Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.

—  Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.